دوره دمنوش و شربت، با اشراف بر طب سنتی

مدرس : مسعود ندرلو

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

دوره تخصصی دمنوش وشربت با اشراف بر طب سنتی

دوره تخصصی شربت و دمنوش با اشراف بر طب سنتی

ما ایرانیان از دیرباز انس ویژه ای با گیاهان دارویی داشته ایم . در منزل هر ایرانی حداقل چند نوع گیاه دارویی پیدا میشود که بطور منظم در نوشیدنی ها وغذاها استفاده میکنیم.

یکی از عادتهای ما مردم ایران نسخه دادن به دیگران بوده وهست (عموما) ، هر وقت یکی از اطرافیا نمان کمی دچار عارضه ای مثل سرماخوردگی ویا دلپیچه ، یاحتی حالتهای عصبی و … میشود ، ما بلافاصله  شروع به پیچیدن نسخه برایش میکنیم ، مثلا برو گل گاوزبان بخور ، برو پونه دم کن،آبلیمو عسل  بخور یا حتی نسخه های پیشرفته تری  مثل درست کردن معجونهای ترکیبی از گیاهای مختلف وبعضا  با دستور مصرف ویژه !!!!!!

وحالا امروزه ما شاهد اقبال مردم نسبت به استفاده بیشتر  از دمنوشها وشربتها در مراکز عرضه خدمات نوشیدنی مثل کافی شاپ ها هستیم .

دمنوش در کافی شاپ

امروز ما شاهد بخش لاینفک نوشیدنیهای سنتی در منوی کافه ها هستیم که بسیار اتفاق خوب وجذابی هست . یعنی ما توانسته ایم بخش نوشیدنیهای بومی خودمان را  در کافه های شهر فعال کنیم .

لذا لازم به ذکر است تا بدانیم  استفاده از گیاها نی که تاثیر مستقیم بدن دارند و فورا اثر بخشی از خود بروز میدهند دارای دنیایپیچیده ومفاهیم عمیقی هستند .

افزایش توانایی تهیه دمنوش با گیاهان دارویی

ما نمیتوانیم فقط با دانستن اینکه مثلا گل گاوزبان برای اعصاب مفید هست شروع به پیشنهاد دادن آن به همه کنیم و به طریقی کهآنرا برای خودمان  تا الان  دم میکردیم  ،دم کنیم . ما باید بدانیم که مثلا گل گاوزبان را با چه گرمی برای دمنوش آرامبخش بودنباید کرد، و با چه گرمی برای رفع استرس عصبی آنرا تهیه کنیم .

ما باید بدانیم که در چه دمایی وچه مدتی باید آن را دم آوری کرد تا بهترین عصاره را از او گرفت . و برای اصلاح مضرراتش چه ترکیبی استفاده کرد . مثلا

خطرات تهیه و مصرف غیرعلمی دمنوش

وهمچنین باید بدانیم که مثلا گل گاوزبان دارای مواد شیمیایی خطرناکی به نام( آلکالوئید های  پیرولیزیدینی)

هست که باعث بروز سرطان کبد میشود وزنان باردار نباید از این گیاه  ، ولو کم استفاده کنند .

پس در نتیجه ما باید مواد اوایه ای که با آن نوشیدنی سرد یا گرم تهیه میکنیم را بشناسیم وتاثیرات آن را بدانیم تا بتوانیم به دیگران پیشنهاد کنیم .

از مضرات وخطرات گفتیم حالا از  زیبایی هایی که در تهیه وترکیب گیاهان مواد اولیه حاصل ازآنها مانند عرقیات هست بگوییم .

چه طعمها .و چه تاثیرات جذاب و فراوانی  در ترکیبات ومفردات گیاهی هست که ما بی خبریم ،که میتوانیم بهترین  نوشیدنی های

مخصوص خودمان وبهترین نوشیدنی های پیشنهاد شده در کتب طب سنتی وقدیمیان را بسازیم .

نوشیدنی های سرد (شربت)

در این دوره ما با ساختار میوه ها ، اسیدها ، بافتها و روشهای استخراج عصاره و تکنیکهای ترکیب میوه ها با هم و با سایر گیاهان آشنا میشویم . ما در این دوره با ابزارهای مختلف که برای تهیه شربت و یا به عبارتی نوشیدتی ترکیبی سرد (ماکتل) لازم داریم کار میکنیم و آشنا میشویم.

در دوره شربت و دمنوش مباحث گوناگونی همچون طبع شناسی افراد و طبع شناسی مواد را می آموزیم تا بتوانیم بهترین و اثربخش ترین نوشیدنی را تهیه کرده و البته گوارایی ویژه ای رابرای آن طراحی کنیم.

در دوره شربت و دمنوش ما از هیچ گونه سیروپ یا اسانس استفاده نکرده و توصیه هم نمیکنیم.

چرا در دوره شربت و دمنوش ثبت نام کنم؟

این دوره به شما یک مهارت منحصربفرد را به ارمغان می آورد که با آن میتوانید در یک رشته تخصصی در کافه فعالیت کنید . شما میتوانید بعد از گزراندن این کلاس آموزشی به تعداد افرار نوشیدنی متفاوت و مناسب همان فرد طراحی و عرضه کنید . شنا با ادامه تحصیل در مسیر مطالعه در مباحث آموزشی این کلاس به یک مزیت برتری ویژه برای تهیه نوشیدنی های ابداعی با اصول کاملا علمی میرسید که ارزش افزوده بسیاری را برایتان ایجاد میکند. این دوره در واقع به شما ماهیگیری را میآموزد و به شما هیچ نسخه یا همان ماهی داده نمیشود. 

به دلیل منحصربفرد بودن این دوره متاسفانه ما سرفصلهای دوره را نمیتوانیم روی وبسایت قرار بدهیم .

این دوره به صورت عمومی با ظرفیت ۶ نفر و با مبلغ ۵ میلیون تومان برگزار میشود.

و به صورت خصوصی با مبلغ ۱۰ میلیون تومان برگزار میشود. 

 

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]